Hjem / Flere kategorier / Jentene Invitert på BkD 2006

Jentene Invitert på BkD 2006

Jentekorpsene er blitt invitert til å delta på Buekorpsenes Dag 2006.

Les mer her:
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_hordaland/5152609.html.

Birthe
Publisert 18.10.2005 12.36



121 kommentarer

  1. andreas 2.komp LJK @ 18. oktober 2005 - 20.49:

    dette var deilig å høre 🙂 🙂 🙂

  2. andreas @ 18. oktober 2005 - 21.08:

    Så det den stridsøksen begravet. 😉

  3. b @ 18. oktober 2005 - 21.14:

    latterlig

  4. b @ 18. oktober 2005 - 21.16:

    latterlig

  5. Marius... @ 19. oktober 2005 - 06.38:

    Japp gleder mg 🙁

  6. Luringen @ 19. oktober 2005 - 07.48:

    Dette er jo helt på trynet.

  7. gamle Komp @ 19. oktober 2005 - 07.57:

    Ikkje i min tid heldigvis…

  8. fanebærer LJK @ 19. oktober 2005 - 11.34:

    Jeg syntes dette er en udmerket gest. Det viser at sjefsrådet lar fornuft vinne over fordommer. Jeg gleder meg til å marsjere inn på Torvalmenningen til lyden av "Marsj for Løvstakkens Jægerkorps"

  9. renate @ 19. oktober 2005 - 14.48:

    kor ble d av d siste innlegget..? d va jo her nettopp :wassat:

  10. Emil T. S sjef Markens Bataljon @ 19. oktober 2005 - 21.17:

    Bare posetivt synes jeg. Ser fram til buekorpsenes dag !

  11. kalle @ 19. oktober 2005 - 21.20:

    Korti begynte dokkar me sensur :angry:

  12. Torstein @ 19. oktober 2005 - 21.56:

    Vi har vel egentlig alltid drevet litt sensur for å unngå negativ publisitet. 🙂

  13. Birthe @ 20. oktober 2005 - 10.46:

    Jeg føler dette som en ære at guttene vil ha oss med på BkD 06'. Jeg vil ikke føle at vi har presset guttene mot denne avgjøringen, men dette skal bli gøyt! tusen takk gutter! 🙂

  14. aktiv @ 20. oktober 2005 - 13.44:

    Media press! :angry:

  15. Anders @ 20. oktober 2005 - 17.58:

    Etter det eg har hørt var det Vågens som truet med rettsak og som fikk sjefene til å pisse i buksen, men no e det bestemt at de skal være med fullt å helt. om det er så forbanna æresfullt som Birthe ve ha det, nope.

  16. ny forundret @ 20. oktober 2005 - 18.25:

    kem e rådet i Vågens Bataljon då? E de mange nok te å ta en beslutning? E de nokken som vet om de har hatt valg?

  17. abc @ 20. oktober 2005 - 18.28:

    Vågens er ikke mange nok i rådet. Ikke så vidt meg bekjent. De har hatt valg.. Tror jeg.. Rimelig sikker

  18. ny forundret @ 20. oktober 2005 - 18.40:

    Men kor mange e de i rådet. Har hørt at de er en fire fem. E ikke sikker. E det sant at de har truet med rettsak så e det en skandale

  19. Anders @ 20. oktober 2005 - 18.49:

    Det er mye som ikkje kommer frem i denne saken. Eg e forbanna på at sjefene blir pissande redd i grunnen. Lest det på buekorps.no inne i en debatt. :crying: :angry: Måtte Vågens synke ned i byfjorden.

  20. Rasmussen @ 20. oktober 2005 - 18.51:

    Rettssak? Det e det værste eg har hørt! Men det e jo bare vågensgamlekarene så kunne funne på nokke sånt. Det bevisar jo bare at vågen ikkje e et bauekorps og at det e gamledamene så styrar det. Eg kan ikkje i min villeste fantasi forestille meg at sjefene/rådene lar seg skremme av nokke så domt. Dette må vere et fantastisk idiotisk rykte. Herregud. Sånn, no har avisene nokke å skrive om imorgen og :wassat:

  21. ny forundret @ 20. oktober 2005 - 19.21:

    Vågen har en sjef på knappe 16 år. (offisielt). Eg håper at det om rettsak er galt. Men vil en jente på 16 år pønske ut nokke slikt tøv om rettsak, eller e det gamle damer som truer med søksmål igjen. (visittkort) 🙂

  22. Renate @ 20. oktober 2005 - 20.05:

    Vågens hadde vel valg i juni en gang.. veldig tidlig i hvertfall.. d der m sjef e ikkje godt å si..tror søstrene Menrzoni deler på sjefsrollen etter dagsform.. eg hørte at Michelle var sjef, men så plutselig så står Charlotte sitt navn på pressemeldingen.. men gutter.. ser dokkar ikkej at omtrent alt d negative dokkar sier her e rettet mot Vågens? Koffor la d gå utover oss i Lungegaardens? Vi e jo positive og nøytrale vi.. el har vi og gjort noe negativt? 🙂

  23. b @ 20. oktober 2005 - 20.50:

    Det er gledelig å se at LgB har lært etter bkd i 2002 🙂

  24. b @ 20. oktober 2005 - 20.51:

    Det er forresten trist om det er slik at gamlekarene styrer vågens bataljon, sånn som rasmussen sa

  25. ny forundret @ 20. oktober 2005 - 21.32:

    Kan buekorps sjefer dele på sjefsrollen etter dagsformen slik Renate skriver? E det ikke snakk om valg av EN sjef? Ka e det det går i her?

  26. Kristin @ 20. oktober 2005 - 21.36:

    når d e så mye frem og tilbake, så kan man jo begynne å lure litt..

  27. Kristin @ 20. oktober 2005 - 21.36:

    når d e så mye frem og tilbake, så kan man jo begynne å lure litt..

  28. Birthe @ 20. oktober 2005 - 22.14:

    ok. da ligger vi debatten om vågens dau. og går inn å tema igjen. neste inlegg med vågens saken blir slettet.

  29. Anders @ 20. oktober 2005 - 22.24:

    Men uansett for min del så finnes der 5 bajaser. 3 så kalte bauekorps med jenter, så en kjerring og Høyseteren. Stig'en som tilrettelegger, de aktive jentene som grunnleggerne og Helga,Irene og Likestillingsombudet som dødere over sjefene. Dette er et spell og Anne Lise den gamle sjefen i Vågens begynnte faenskapet, det mener eg.

  30. b @ 21. oktober 2005 - 00.00:

    Etter min mening begynnte faenskapet 1. juni 1991

  31. Anders @ 21. oktober 2005 - 06.04:

    :smile:Ohlson en markagutt begynnte faenskapet. 😉

    Vi får føye oss under de ærbødige sjefer, men ikkje faen om eg marsjerar på buekorpsenes dag :angry:Eg legger meg ned å speller sjuk :crying:

  32. Helga @ 21. oktober 2005 - 06.47:

    Vær snill å ikke sette meg i forbindelse med Stig, Irene og resten av kostebinderiet der. Jeg har ingenting med dem å gjøre og er ikke enig i deres "metoder"

  33. Helga @ 21. oktober 2005 - 07.02:

    PS
    Jeg ønsker ikke at saken diskuteres her. Er det noen som har noe å si eller lurer på noe så kan de ta en telefon. Jeg finnes i katalogen.

  34. Buekorps gutt @ 21. oktober 2005 - 07.46:

    Jeg viste ikke hadde så fordomsfulle, kvinnediskriminerede tapere i samfunnet vårt fortsatt. Så det passer oss helt fint at du holder deg lagt vekke fra buekorpsenesdag 🙂 Vi trenger deg ikke!!!!!

  35. Sjef i buekorps @ 21. oktober 2005 - 11.51:

    Til Anders: Du sitter ikke i sjefsrådet, det gjør jeg. Hvordan vet du noe om rettsak? Hvordan vet du at vi er pissredde i sjefsrådet? går du i buekorps i det hele tatt? blir så frustrert når du ikkje KLARER å argumentere for tingene du sier. Men jeg er enige med at det ikke kan deles på en sjefsrolle. Jeg tror WB hadde en sjef på 16 år, de har det nå også. Ingen som deler på noe der. :angry:Men lær deg å ikke bare se skogen for trær! :angry: :angry:

  36. sjef i buekorps igjen. @ 21. oktober 2005 - 11.54:

    Fint tror ikke buekorpsene trenger deg heller… 🙂

  37. sjef i buekorps igjen. @ 21. oktober 2005 - 11.55:

    Fint tror ikke buekorpsene trenger deg heller… 🙂

  38. Torstein @ 21. oktober 2005 - 12.16:

    Så lar vi denne diskusjonen/krangelen ligge.

  39. Martin @ 21. oktober 2005 - 14.03:

    Helt enig Torstein. Det er klart det blir litt diskusjon etter et slikt historisk vedtak. Men Sjefsrådet har stemt over det og vi kom fra til at Jentene skal få være med på buekorpsenes dag. Jeg tror og håper dette kan hjelpe til å få mere positiv omtale i media, noe som kan hjelpe korpsene opp igjen av grøften.

  40. po @ 21. oktober 2005 - 14.19:

    Som eg sa MEDIA PRESS!!!!!!!!

  41. Anders @ 22. oktober 2005 - 11.26:

    Når det gjelder Helga så har vel alle lest kjenner til honnes metoder i BA. Hon støttet Stig'en sine metoder i avisene te alles offentlighet. Det at jentene no blir med berører oss alle og en kan bare tenke seg til at sjefene er blitt redd for å stå imot presset. Sjefen trenger ikkje å spørre nokken, de bare ruler. Griner mine tårer i disse dager. :crying: :crying: :crying: :crying:

  42. Stig Høisæther @ 22. oktober 2005 - 11.42:

    Jeg har aldri drømt om å skrive noe her. Jeg kjenner ikke til at noen har truet sjefene med rettsak for å tvinge på disse en avgjørelse om å få jentene med på buekorpsenes dag. Da jeg fikk avgjørelsen fra likestillingsombudet sa jeg klart og tydelig at skal noe føre denne saken videre så må det være fra aktive i jente buekorpsene.Vi har sett at Dræggens for flere måneder siden ble positiv til jentene. Ellers jeg personlig glad for at sjefene har truffet en fornuftig selvstendig avgjørelse og ser frem til buekorpsenes dag den 20 mai 2006. 🙂

  43. Gamle Komp @ 22. oktober 2005 - 14.09:

    Ta deg en bolle stig

  44. king kong @ 23. oktober 2005 - 08.05:

    Sjefs rådet har fått beskjed av likestillings ombudet, at om di nekter å ta med jentene så er det opp til jentene sjøl å dra saken videre. Lgb har sagt at di ikke vil gjøre det, vågens sa at "det gjør vi!"

  45. jokke @ 23. oktober 2005 - 08.28:

    Jeg har aldri drømt om å skrive noe her?! Korfor ikkje? ååååååå eg hadde jo glemt at du ikkje liker å støtte de aktive! :angry:

  46. Helga @ 23. oktober 2005 - 09.36:

    Til Anders. Å gå til likestillingsombudet med en sak er noe enhver norsk borger har rett til å gjøre. Men det betyr ikke at jeg er enig i at buekorpsene er meldt til likestillingsombudet.Det vet Stig utmerket godt at jeg aldri har vært enig i. Jeg er meget forbauset over VB sitt utspill i saken. Ryktet sier at VB har truet med rettsak dersom de ikke får delta i Bkd 2006. Jeg håper ta dette ryktet ikke er sant.

  47. Birthe @ 23. oktober 2005 - 12.56:

    og no gir vi oss..denne saken handler ikkje om at vågens e utolmodige..men at sjefsrådet har bestemt noe..dokkar kan øsnke guttene og jentene lykke til..og der etter holde kjæft.

  48. Helga @ 23. oktober 2005 - 13.24:

    Men det gjør jeg, lykke til 🙂

  49. kem e best? VB!! @ 23. oktober 2005 - 20.51:

    slutt å snakke stygt om VB!!

    VB ER BARE BEST DET MÅ DERE BARE INNSE! HILSEN en VB FAN! :tongue: 😉

  50. jokke @ 23. oktober 2005 - 22.03:

    Ja! me 5 på linje å alt. Kem kan måle seg me d'????

  51. Hmm @ 24. oktober 2005 - 08.51:

    kossn kan likestillingsombudet sitte i Oslo å bestemme over bergensk kultur? :angry: :angry:

  52. Oversket over VB @ 24. oktober 2005 - 09.19:

    Jokke stå på. VB kan ikke måle seg med noe. at de kan kalle seg et buekorps skjønner jeg ikke. De er jo ikke nokk til å fylle et råd, og ivertfall ikke en peletong.Og VB dere e best :wassat: når skjedde det noe jeg ikke fikk med meg. Og man er ikke best hvis man må gå til likestillingsombudet.

  53. Anders @ 24. oktober 2005 - 13.38:

    Godt å lese at Helga holder skjeft, for det bør hun gjøre :angry:

  54. buekorps gutt @ 24. oktober 2005 - 15.42:

    Noen måtte jo gå til likestilingsombudet.
    Jeg syns det var veldig modig gjort!

  55. Overrasket over VB @ 24. oktober 2005 - 16.23:

    Hvorfor? det er en buekorps tradisjon fro gutter, startet av gutter. Likestillingsombudet burde ikke ha hatt noe med saken å gjøre, jentene burde heller fortjene å være med en å løpe til liestillingsombudet.

  56. lasse @ 24. oktober 2005 - 20.36:

    dette her e det dummeste eg har hørt…det e en guttetradisjon..jenter e ikkje buekorps..det e msuikkkorps med mangel på instrumenter..visst jenter ska værer med på bkd, syntes eg at de satan meg skulle blitt innrullert i hæren!!det vil de ikkje nei…men fa'n ska de innvandere oss for d om

  57. padde @ 24. oktober 2005 - 20.48:

    hehe…good word spoken lasse,skjønner faen isje cluet med at jentekorps ska være med…kan de te helvete starte sin egen dag…gamle tradisjoner ska isje brytes på den måten..fred ut

  58. jessda @ 24. oktober 2005 - 20.52:

    det blir jo akuratt det samme som å si at julen og faste ska feires sammen sammen…helt på trynet

  59. padde @ 24. oktober 2005 - 20.52:

    hehe…good word spoken lasse,skjønner faen isje cluet med at jentekorps ska være med…kan de te helvete starte sin egen dag…gamle tradisjoner ska isje brytes på den måten..fred ut

  60. Lotte @ 24. oktober 2005 - 22.09:

    Spør dere meg, så er Stig Høysether en historisk helt. Takket være han er jentene i dag med på buekorpsenes dag. Ja, han var modig og har sikkert fått mye drit og motgang for dette.

  61. Gamle Komp @ 25. oktober 2005 - 02.35:

    Ja tenk ka han har gjort. Presset dere inn i løves hule. Tillogme med en av deres korps Lgb va ikkje helt med på notene te høyseter men holdt heller med oss. Nei snakk som dere har vett te så lær dere litt om Oss og våre tradisjoner. Eneste riktige i mine øyne er at dere ikkje møter på bkd siden dere ikkje vill presse dere inn. Som å komme på en fest der man ikkje er invitert ser eg d no.

  62. Birthe @ 25. oktober 2005 - 11.11:

    e dokkar totalt blinde? kan ikkje dokkar lese? DETTE SKAL IKKJE VÆRE SNAKK OM VÅGENS OG KA FAEN DE HOLDER PÅ MED! dokkar kan si dokkars mening om saken, men ikkje dra inn og sleng dritt om jentene! sorry at vi ble født som jente..klag til foreldrene våres visst dokkar skal være så FORBANNNAAA patetiske

  63. hehe @ 25. oktober 2005 - 11.24:

    ro deg birthe :tongue: :laughing:

  64. buekorps gutt @ 25. oktober 2005 - 13.14:

    Selfølgelig skal ikke det å være jente være et hinder for å gå i buekorps!

  65. Emil T. S sjef Markens Bataljon @ 25. oktober 2005 - 13.16:

    Kansje folk burde roe seg litt her. Det er meningen å samarbeide ikke krangle. Gleder meg til buekorpsenes dag 🙂 Med jentene 😉

  66. Lotte @ 25. oktober 2005 - 14.01:

    Ja,eg må ærlig talt si at jeg er født jente og er glad i buekorps. Syntes det er modig av Birthe og Emil å si som det er også. Nå må jeg gjøre lekser, så kan disse jente kverulantene få leke i sandkassen sin. Håper dere kan holde opp med å kaste skit på oss jenter. Takket være din mor ble du til, ikke sant gutter. Høyseteren er en engel, så fint at han stod frem for oss.

  67. Åge J Larsen Gamlekar i E.S.F @ 25. oktober 2005 - 16.06:

    Spør du meg så burde kun Lgb få ha vært me’ på denne dagen, eneste korpset som har hatt et snev av respekt for guttenes valg å meninger. Altså den som gir respekt får respekt.
    Vb skulle blitt utelatt til de også hadde begynt og respektere “gutta” litt, men eg mener alle 3 korpsene burde fanen meg være litt mer ydmyk for at di’ får være me’ på denne dagen, leser utrolig mye piss her inne nå. Å til alle dere som sier at jenter i buekorps bare e feil å tull, ta dokkar en kringle, så lenge di’ e’ startet som et buekorps (altså av di’ aktive sjøl og ikkje “Marka Jan“), oppfører seg som et buekorps, og kjører stil som et buekorps ja så e’ di’ et forbanna buekorps! Akkurat som at jente fotball e’ vanlig fotball.
    Men dog igjen betyr det ikkje at di’ har Cupfinale på samme dag!
    Guttene har hatt avstemning og det ble for jenter på BKD.
    At alle uten om 2 korps har skiftet mening over en sesong ikke har noe med press fra likestilings ombudet, media eller tidligere aktive som skulle hatt i ræven! E’ det samme som å si at lutefisk e bedre en pizza!
    Men d’ e’ ikkje annet å gjøre en å bøye seg i støvet. For d’ e’ di’ aktive som bestemmer å det e’ det på tide at utenforstående snart får inn i hode!
    Eg kan no som gamlekar gå me hodet hevet 20 mai for eg sto på det bataljonen hadde stemt, å fikk et helvette igjen. Å det unner eg ikke noen sjefer så lenge tradisjonen lever!

  68. Normann @ 25. oktober 2005 - 19.31:

    Åge, du er ikke den rette til å snakke om respekt. Slutt med dette våset ditt om respekt. Du har ikke respekt for jenter i buekorps for det er noe unaturlig for sånne som deg. Jeg har lest alt du har skrevet og har det kopiert, du burde skamme deg, at du ikke er flau!! :angry: Ta deg en porsjon med lutefisk og respekter alle jentene. Høyseter har gjort noe som er historisk og han var modig nok til å stå for det eneste rette. No kan ungene mine få marsjere i buekorps, no oppfører de seg som de skal. Heia Dræggens Buekorps!!!

  69. Ekte Nordmann @ 25. oktober 2005 - 19.58:

    Like gøy å se idioter som ikke kan lese før de svarer hvor skal vi begynne…? jo!

    1.Du har ikke respekt for jenter i buekorps for det er noe unaturlig for sånne som deg………..

    Rart du skriver det når åge sier det han sier om jenter i buekorps?! Å dette med Jenter er unaturlig har han forklart gang på gang at han ble feil sitert.

    2.Jeg har lest alt du har skrevet og har det kopiert, du …….

    Les det en gang te og denne gangen nøøøøøye.

    3.du burde skamme deg, at du ikke er flau!!

    Dette er en man som fortjener mer respekt en noen andre sjefer. Han sto rakrygget og vinglett ikke en eneste gang. Han nøyaktig det rådet til Sydnæs eller flertalet i sjefsrådet sto for. Han var sjefsråds leder å hadde ikke noe valg. Gutten har baller!

  70. Ekte Nordmann " @ 25. oktober 2005 - 19.59:

    4. Ta deg en porsjon med lutefisk og respekter alle jentene.

    Man respekterer de som fortjener det. Det er forskjeller mellom jente korpsene og ikke alle fortjener respekt.

    5. Høyseter har gjort noe som er historisk og han var modig nok til å stå for det eneste rette.

    Ja han ga en god fanen i hva enkelte av jentekorpsene sa og overkjørte de så til de grader. Ja han var like modig som den gangen han kalte en 14 år gammel jente fra LGB “en mental syk fem åring” skikkelig fyr dette her ja.

    6. No kan ungene mine få marsjere i buekorps, no oppfører de seg som de skal.

    Det at du i det hele tatt tar ungene dine ut av korpset pga at jentene ikke sitter i sjefsrådet burdet blitt anmeldt til barnevernet. Skamme deg skulle du! Kun en gang har buekorps gitt seg under press , og det var 1945 og då hadde god grunn spør du meg. Nå virker det som om de kapitulerer med en gang det blir litt press.
    Nei . Gå med hodet hevet åge det fortjener du. Det var ikke ditt valg å bli sjefsråds leder, men du frontet en sak med rak rygg mens de andre sjefene gjemte seg bak. All ære til deg!

    7. Heia Dræggens Buekorps!!!

    Heia Åge Johan Larsen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  71. ??? @ 25. oktober 2005 - 20.01:

    hehe stau no pau!!!!!!! :laughing:

  72. Lotte @ 25. oktober 2005 - 21.00:

    Gosja meg for en sandkasse 🙁
    Barnslige dere er gutter med oss jenter.
    🙁 🙁 🙁
    Skal jenter samarbeide med en sånn måseflokk? Alle leser i avisene og ingen lyver mer en feige Åge J Larsen. Klart han måtte trekke seg fra hva han sa, fordi ingen kom til å like det :angry:

  73. Birthe @ 25. oktober 2005 - 22.34:

    ok. no e det NOK. eg har fåt nok av dokkar alle! ALLE DOKKAR E BARNSLIGE! kaller Åge barnslig fordi han sier sin menig? og dokkar går her å slenger dritt om han!?! snakk om kem som sitter i sandkassen nå!!

  74. Gamle Komp @ 26. oktober 2005 - 01.58:

    Ahaha Lotte en viktig ting med å debatere er å kjenne alle fakta bak en sak se alle sider fra en sak så trekke en slutning og nøvendigvis si den meningen du har komt fram te, dette kalles debattteknikk. Også fordi ting står i avisene betyr d dermed ikkje at det er sant, Og at Man er barnselig vis man har en mening som ikkje er politisk korekt er jo bare helt natt. Dette er andre gang buekorpsene gir etter for press. første var i 1940 da ze germans kom og man bør heller være taknemmelig for d som har skjedd en å fly i trynet på oss selv om vi ikkje mener d samme. Og når d gjelder Åge så er det meget umodent å gå te personangrep uten noen saklige grunner bak seg.
    ta deg en bolle

  75. Marius Sjef i WB @ 26. oktober 2005 - 06.41:

    Kan ikkje folk bare slutte???
    DRIT i alt som har med de tingene å gjøre no.
    det har vært en avstemning å sånn e det.
    De kommer til å være med, å slutt å diskuter no.

    Takk! :angry: :angry:

  76. Lotte @ 26. oktober 2005 - 06.47:

    Gjesp! Birthe, det å ha en mening er en ting, men taler han sant? Hva er fakta? Mye måseskrik imot oss jenter, ikke rart i grunnen at Åge J Larsen nektet for det avisene siterter han på. Huffa meg føler jeg sklir på måseskit her inne, for å illustrere min opplevelse å være en jente. Jeg lever med dagens idealer og har lært om likestilling og likhet mellom kjønnene, noe annet uakseptabelt på meg. :angry:

  77. Turid Margrethe @ 26. oktober 2005 - 08.05:

    Trodde virkelig at dette skulle være et sted for noe lunde seriøse komntaret. ikke drittslenging, personangrep, alle har rett til sin mening, men ikke angrip enkeltpersoners mening. som WB sjefen sa, det er blit semt over, flertalle bestemte, det ble flertall for de resterende korpsene, skulle få være med. mer kan ingen gjøre.Om alle syter og klager forandrer det ingen ting. Og hvis Åge litt respekt, det er hannes mening, det står respekt over hva han sier. Og når det gjelder avisen, vet de aller fleste at det som står der ikke altid er like korekt, og at det skal taes med en klype salt. Men alle sammen Lykke til på BKD.

  78. vb er beste jente korps @ 26. oktober 2005 - 08.39:

    husk det gutter 😉

  79. Lotte @ 26. oktober 2005 - 09.24:

    Jeg har bare sagt min mening,jeg 😉
    Kan ikke for at jeg er født jente, kan ikke klandre min far og mor for det heller. Ikke alltid sant det avisene skriver, men hva er sant da? Vi betaler for avisen hos oss, så vi kjøper bare klypevis med salt vi da. :tongue:

  80. Birthe @ 26. oktober 2005 - 23.53:

    blehblehbleh..sletter alle kommentarene i morgen og vi begynner på nytt..noen som slenger dirtt får me meg å gjøre..

  81. GamleKomp @ 27. oktober 2005 - 00.14:

    En liten fugl har visket meg i øret at du er sjef i VB. Nå lurte eg på siden dere regner dere som fullverdig buekorps korti d ble vanlig praksis at sjefer i korps gikk ut offentlig og kritiserte og slengte drit te gamlekarer i andre korps ? Tror du bør skjerpe oppførselen før du driter deg og ditt korps mere ut. eg trodde helt seriøst at lotte her var en 14åring som ikkje var offiser som bare tøt løs her inne. men du er sjef i et korps alt du sier vill og blir brukt imot deg.

  82. Renate @ 27. oktober 2005 - 11.19:

    he he he 😉

  83. Lotte @ 28. oktober 2005 - 08.42:

    Jeg er ikke sjef i VB. Gamleskrompen spekulerer om meg, det er et bomskudd. :angry:
    Jeg er snill, jeg, og du liker ikke buekorps jenter, det er dårlig gjort,så :angry:

  84. Renate @ 28. oktober 2005 - 10.06:

    Åh Lotte.. vet du ikkje når det e på tide å slutte..? vi hører sutringen din.. e d noen av oss andre jenter som sutrer sånn som deg? "sorry vi ble født som jenter.. blablabla".. slutt no! :angry:

  85. Birthe @ 28. oktober 2005 - 14.34:

    den sorry at eg ble født som jente..gå å klag til foreldrene mine e min..hermegås..:P

  86. Lotte @ 28. oktober 2005 - 15.55:

    Jeg sutrer ikke, jeg sier bare det jeg mener. Om det noen som sutrer som er det guttene,nemlig. 😉
    "-Ååå..helvetes jenter no skal de være med på buekorpsenes dag osv…" :tongue:
    Liker guttesjefene avgjørelse jeg 🙂 Birthe og Renate, dere bør takke Stig Høyseter for at han var så modig. No skal jeg slutte å si mer om dette om andre gjør det samme 🙂

  87. Renate @ 29. oktober 2005 - 00.23:

    He he Birthe 😉 Og Lotte, når skulle vi høre på d du har å si? E en person eg har for hat, han har tilfeldigvis samme etternavn som Høyseter, men e ikkje han.. men kanskje en grunn til likheten? :wassat: vil ihvertfall ikkje at du kommer og sier ka vi i LgB skal gjøre, vi greier oss fint sjøl takk 🙂

  88. Lotte @ 29. oktober 2005 - 11.59:

    Det var no ingen som sa at dere ikke klarte dere sjøl :wassat: Jeg kjenner en som heter Nilsen som jeg hater og en annen som jeg liker, skal jeg hat de begge som du? Eller koble personer? :wassat: Skal gjøre lekser jeg, så får du Renate lære din lekse. 😉 :wassat:

  89. Renate @ 29. oktober 2005 - 13.47:

    Unnskyld?!?!!? :angry: Bare slutt Lotte, vær på Høyseters side du, men ikkje prakk han på oss. Du lovpriser han jo som han var din gud. Eg gidd ikkje diskutere dette med deg mer i hvertfall. Ha en fortsatt fin dag!

  90. Lotte @ 30. oktober 2005 - 10.50:

    Tar imot din unskyldning :smile:Jeg prakker ikke høyseter på dere, har ikke noe med han å gjøre i grunnen. Men mener at han var modig som våget å gjøre det han gjorde for jentenes skyld i buekorpsbevegelsen. 😉 Ha en fin dag til alle 🙂

  91. gamlekomp @ 30. oktober 2005 - 13.13:

    herre gla det er noen av jentekorpsene som har peiling på ka buekorps egentlig er, gamlekarer ska ikkje blande seg. hadde de vert en utforstående hadde d vert en annen sak.

  92. Lotte @ 31. oktober 2005 - 12.10:

    Jente buekorps heter det! Hvem er det so blander seg inn nå da? Gamleskrompen? :wassat: 😉

  93. Holly @ 31. oktober 2005 - 12.57:

    Ikke jente buekorps, men jentebuekorps. Forøvrig, så er det egentlig det samme om man kaller det jentekorps eller jentebuekorps. 😉

  94. gamlekomp @ 31. oktober 2005 - 13.22:

    Nei her ser man kunskapsnivået. Mr høyseter som du sikkert vet er gamlekar i matta. Han blandet seg og nokk om d. Ser også at du er på d stadiumet at du er tom for argumenter eller meget barnslig siden du må komme med navn som Gamleskrompen. Dette øker min oppfatning av deg å dine.

  95. Renate @ 31. oktober 2005 - 15.11:

    Takk for støtten! E bra d ikkje bare e meg som reagerer.. E jo ikkje noe annet enn barnslig du blir her etter hvert som du skriver innlegg.. de blir jo teitere og teitere.. og Lotte, d var nok ingen unnskyldning, så SPAR DEG! :angry:

  96. Renate @ 31. oktober 2005 - 15.22:

    Lotte, si meg en ting.. kem e du? E du med i Vågens Bataljon? I såfall, hvilken rang har du? Eg vil vite kem du e..

  97. slager @ 31. oktober 2005 - 20.18:

    dette er bare tragisk. :angry: Jentene kan bare drite å dra.

  98. slager @ 31. oktober 2005 - 20.24:

    og jeg nekter å presantere for jentene. at jente buekorpsene i det hele tatt finnes er en skam. og når ljk blander seg blir jeg kvalm. flau over sjefsrådet.

  99. Lotte @ 01. november 2005 - 17.29:

    Jeg er bare en jente jeg som forsvarer mitt eget kjønn og har lov til å ha egne meninger om dette. Så kan disse "hønene" til Renate, si hva de vil. Er det noen som er tragisk nå, så er det slager, gamleskrompen (sikkert gamlekar) og Renate.

  100. Renate @ 01. november 2005 - 22.27:

    Pass deg du lille venn.. Du har jo alle "hønene" mine i mot deg, tror ikkje du hadde vært så høy i hatten om du hadde sagt dette face to face.. e d en grunn t at du ikkje tør å si kem du e? Du vet jo kem eg e.. eg sier mine meninger og, uten å legge skjul på kem eg e..

  101. Birthe @ 01. november 2005 - 23.32:

    vi i lgb klarer oss fint uten høisæther, han ekkje sjefen over oss.

  102. GamleKomp @ 02. november 2005 - 03.14:

    Må le har av dine forsøk på og argumentere. Når du kommer te det stadium at du bare kan slenge med leppen uten og svare i henhold te normal folkesjikk da har du tapt. At du ikkje tar og går et par sider tebake og prøver og kontre mine innleg med fornuftig tankegang og argumantasjon er et tegn på svakhet. Eller forstår du ikkje ka eg skriver ? :wassat:

  103. WB_Sjef @ 02. november 2005 - 10.20:

    ta chickfighten et annet sted :angry:

  104. Lotte @ 02. november 2005 - 10.47:

    Greit, skal møte Renate face too face! Finnes ikke redd, jeg. :angry: 🙂
    Jeg har folkeskikk nok til å ha mine meninger, mens dere ikke eier respekt. Nå vet jeg hva lgb tenker og de driter på sitt eget kjønn. Og guttene som er imot jentene tar dette til inntekt, hvor blind disse hjelpesløse er i lgb.

  105. Birthe @ 02. november 2005 - 13.53:

    HOLD KJÆFT FOR FAAAEEENN!
    argh, fremdeles..gratulerer jenter, let's party.

    noen som sier noe annen skal EG møte face to face og dabbe shitten utav!

  106. Wenche @ 02. november 2005 - 15.46:

    åå..gud får noen jenter!! Krangler og står imot en annen, truer hverandre?!?
    Er det noen som bør holde munn, nå så er det dere jenter. Skulle tro at Lotte har et meget godt poeng når en leser Birthe og Renate sine reaksjoner.

    Hilsen en Mor.

  107. Martin @ 02. november 2005 - 16.50:

    Nå er det slutt på diskusjonen her! Neste useriøse innlegg vil bli slettet.
    Sjefsrådet har stemt ja for at jentene får være med så lar vi det være med det.

  108. GamleKomp @ 03. november 2005 - 16.37:

    Så lotte du har folkesjikk når du har dine meninger mens vi ikkje eier respekt for våre,som eg sier her har du ikkje peiling på å debatere. Alt du sier er riktig og d som de som argumenterer sier er bare tull og uforskamenheter. man kan ikkje debatere på denne måten Ka Lgb sin agenda er er deres sak og ikkje vågens må huske på at de er minst 3 ganger større er dere samt har respekten te mange om ikkje alle guttekorpsene. :tongue:

  109. Birthe @ 03. november 2005 - 23.28:

    3 ganger? du mener vel 10? :Å hehe, ok..følg litt med gampekomp..debatten skal legges dau no..k?

  110. Renate @ 04. november 2005 - 07.32:

    Takk Gamlekomp 🙂 eg e ferdig å diskutere no i hvertfall 😉

  111. Wenche @ 04. november 2005 - 14.55:

    Når jeg leser særbehandlingen Birthe og Renate gir Gamlekompen i forhold til Lotte, så forstår mer hvor mine jenter ikke skal begynne i buekorps.

  112. Birthe @ 04. november 2005 - 17.10:

    Wenche, no får du gi deg. kan du kanskje følge litt med når vi sier at debatten og hele vågasjefen osv. skal legges dau?

    takk.

  113. Gamlekomp @ 11. november 2005 - 17.43:

    wenche særbehandling ? fordi de er enig med meg og mine synspunkter og da gir utrykk for dette klasifiserer vell ikkje til særbehandling. Og at du ikkje vil ha døtrene dine i Buekorps passer meg utmerket, vis du ve true meg med noe så tru med å melde de inn. :tongue:

  114. Birthe @ 11. november 2005 - 22.01:

    jævli unøvendig Gamlekomp..vi har gitt oss med cat-fighten for denne gang

  115. Gamlekomp @ 11. november 2005 - 23.47:

    ka dokker driver med vet eg ikkje prøver å debatere her

  116. Wenche @ 12. november 2005 - 11.33:

    Når ungdommer eller barn ikke får det som de vil, så nekter de en å mene noe. De kaler andres meninger for støy og bråk. Buekorpsene.com er pinlige greier!

  117. Gamlekomp @ 12. november 2005 - 14.09:

    Ja stemmer det vert strøy å bråk her. men å gi seg ut for å være andre en man er er vel litt drøyt ikkjesant wenche ?

  118. Renate @ 13. november 2005 - 18.29:

    ååååååååååh.. ha ha ha!!! :tongue: good 😉

  119. Tullingen @ 25. november 2005 - 20.32:

    Denne personen som kaller sg for lotte, e ikj chefen i Vågens Bataljon,og Charlotte som er chefen i VB e ikkj en gang medlem av buekorpsene.com Bare sånn at dokkar vet d… 🙂
    ho som kaller sg for lotter skrev også sjøl at ho ikj va chefen i VB…
    🙂 ville Bare infomere dokkar 🙂 ha en fin dag,eg ska snart på cup..24 cup-…. Ønsk mg lykke t… heh nedda :laughing:

  120. 9 @ 02. februar 2006 - 11.04:

    Hvilket korps gikk du i gamle komp?
    Burde ikkje være slik i min tid heller selv om det er blitt det desverre
    :crying:

  121. Carita @ 22. oktober 2006 - 21.05:

    Alle som vil bør jo kunne gå i buekorps. Å gå i buekorps er jo bare kult=D Må ta vare på tradisjonen her i den flotte byen vi har 🙂